Colleges en meer - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evelien Heusinkveld - WaarBenJij.nu Colleges en meer - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evelien Heusinkveld - WaarBenJij.nu

Colleges en meer

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 Oktober 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Het is alweer een tijdje geleden, maar nu eindelijk een nieuw verhaal op mijn blog.

Ik ben al een echte Deen aan het worden! Blijkbaar ben ik Deens genoeg dat mensen regelmatig de weg vragen aan mij.

Maar eerst zal ik het over mijn vakken hebben. Ik ben inmiddels alweer even bezig met de colleges. De vakken die ik nu volg zijn Nuclear and Particle Physics en Condensed Matter Physics. En ja ik weet het, klinkt allemaal erg lastig. Dat is ook de waarheid. Gelukkig is het ook erg interessant. De vakken bestaan uit hoorcolleges en werkcolleges. Dus geen practica voor mij deze periode (aah wat jammer :P). Het heeft ook voordelen om hier een natuurkunde student te zijn, want komend weekend heb ik een heel chique diner met alle natuurkunde studenten en docenten hier. En daarna natuurlijk een groot feest!

Naast studeren is er ook tijd (of wordt tijd gemaakt) om veel leuks te doen. Ik begin de stad steeds beter te kennen, niet alleen de grote bezienswaardigheden, maar ook de leuke kleine winkeltjes. Ik fiets af en toe gewoon rond in de stad en dan kom je leuke en bijzondere dingen tegen. Er zijn hier bijvoorbeeld erg veel rommelmarkten. Elk weekend is er minstens eentje wel ergens te vinden. Laats was er bijvoorbeeld in een studentencafé een rommelmarkt waar studenten en anderen overbodige kleren verkopen, maar ook weer de garderobe aanvullen. De foto’s zijn van een rommelmarkt en leuke dingen die ik ben tegengekomen op mijn ontdekkingsreizen door de stad.

Ook heb ik een hele leuke groep internationalen waar ik leuke dingen mee doe, zoals SUSHI ETEN!! En uitgaan en trips maken, zoals komende vrijdag gaan we naar een deer park net buiten Kopenhagen. Genoeg om te doen dus!

En natuurlijk, afgelopen weekend was Hanneke hier. Echt een heerlijk weekend gehad. Als aller eerste de film How to train your dragon 2 gekeken, want die moesten we samen kijken dus lang op moeten wachten. Verder lekker door de stad gelopen, Deens design winkels door geneusd (helaas te duur om iets te kopen) en onze innerlijke nerds tevreden gesteld door naar een super leuke spel en comic book shop te gaan. Ook zijn we een dag buiten Kopenhagen gegaan, naar Kronborg Castle. Het is echt een super mooi kasteel, waar ook het toneelstuk Hamlet van Shakespeare plaatsvindt. Het was ook erg leuk om met de trein wat meer van het land te zien, verder is de stad Helsingør, waar het kasteel zich bevindt, ook erg leuk om te zien. Het is een kleine stad dat nog bestaat uit veel oudere huizen.

Als laatste wil ik nog melden dat ik me opgegeven heb voor een trip naar Lapland! Husky slee reis en door de sneeuw ploegen om het Noorderlicht te zien. Dit is pas eind November, maar ik heb er nu al zin in. Ik heb zelfs al een pakket met hele warme kleding van han gekregen, meegegeven door mijn lieve ouders. Het zal zeker koud zijn. Over koud gesproken. Het is hier inmiddels minder weer aan het worden en lekker regenachtig. De mensen uit Australië klagen nu al dat het zo koud is! Dus er staat ze nog wat te wachten!

  • 02 Oktober 2014 - 12:52

    Ans:

    Leuk Evelien studeren in het buitenland. Fijne trip en nog een fijne tijd daar. Gr. uit de Achterhoek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 2819

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studie in Kopenhagen

Landen bezocht: