Eerste paar dagen in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evelien Heusinkveld - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Evelien Heusinkveld - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kopenhagen

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Augustus 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

Dit wordt mijn poging op een blog over mijn half jaartje in Kopenhagen, dus we zullen zien of dit een beetje lukt.

Ik ben nu alweer een paar dagen in Kopenhagen. Afgelopen donderdag was ik aangekomen na een auto rit van ongeveer acht uur waarbij we ook nog een stukje met de boot gingen (gelukkig niet misselijk geworden dit keer). Mijn ouders hebben me helemaal gebracht met de auto, wat helemaal geweldig was. En natuurlijk was han ook mee. Ik had natuurlijk wel veel te veel spullen mee, maar gelukkig ging alles net mee. Ook mijn fiets is mee, want Kopenhagen is een fietsstad en dan moet ik er natuurlijk wel eentje hebben.

Donderdag eind van de dag zijn we aangekomen en we zijn eerst naar mijn nieuwe kamer gegaan. Het is echt een fijne kamer en mijn huisgenootje Kira is echt heel aardig. Haar vader was er ook (inmiddels al drie dagen van de vijf gezien) en hij is de klusjesman hier in huis.

In twee dagen hebben we samen al de stad een beetje ontdekt, veel gelopen, wat bijzondere plaatsjes al ontdekt en gewoon genoten. Al heerlijke bijzondere drankjes gehad en ik heb het iconische plaatje ook alvast maar even vastgelegd. Al veel te snel was het zaterdag geweest en moesten ze er vandoor.

Zondag heb ik heerlijk helemaal niets gedaan, alleen maar gelezen en films gekeken. Toch was zelfs voor mij dat een beetje lui in zo'n grote, onbekende stad. Dus vandaag ben ik op zoek gegaan naar de universiteit. Er zijn meerdere campussen, eentje heb ik al bezocht in de eerste twee dagen. En vandaag ben ik naar de tweede gegaan, bij deze twee heb ik waarschijnlijk mijn vakken. Na drie keer er compleet omheen gefietst te zijn heb ik het toch gevonden. Fietsen op deze drukke straten is toch wel moeilijk als je moet zoeken waar je heen moet en ondertussen ook nog de omgeving wilt bewonderen.

Morgen begint de introductie, dus ik ben benieuwd wat dat allemaal wordt. Dus eind van de week horen jullie waarschijnlijk weer wat van mij.

  • 26 Augustus 2014 - 02:00

    Anne:

    Klinkt goed allemaal Eef!! Ik hoop dat je nog meer gaat schrijven zodat we allemaal kunnen lezen wat je doet, maar ik snap dat daar soms geen tijd voor is :) Heeeel veel plezier met de introductie, het wordt sowieso fantastisch! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 2822

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studie in Kopenhagen

Landen bezocht: